Provincie Utrecht

Heb jij een ‘antenne’ voor trends, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen?

Termijn verlopen

Heb jij een ‘antenne’ voor trends, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen? En ben je een netwerker die beschikt over overtuigingskracht? Dan komen wij graag met je in contact!

Voor het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven, team Bestuur, Europa en Interbestuurlijk Toezicht is de provincie Utrecht op zoek naar een: Junior adviseur Public Affairs Den Haag / Brussel 32 – 40 uur per week Functieschaal 10 Contract voor 1 jaar met intentie tot onbepaalde tijd

Wie zijn wij?

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei. Het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven (BDO) adviseert en ondersteunt het bestuur en de directie van de provincie Utrecht. Als domein kennen we een aantal kernopgaven: ondersteuning van de commissaris van de Koning bij de uitvoering van zijn rijkstaken; advisering over bestuurlijke aangelegenheden; coördinatie op de activiteiten in Europa; ondersteuning van het bestuur en management; (corporate) communicatie; en de uitvoering van interbestuurlijk toezicht. Wij denken strategisch, zijn betrouwbaar en kritisch in onze advisering en ondersteuning. Voor het aansturen van complexe opgaven leveren wij ervaren mensen.

Binnen team BEI werken we op een open en ontspannen manier met elkaar samen, geven we ruimte aan elkaar als persoon en professional en bouwen we samen aan een sfeer waarin het geven en ontvangen van kritische feedback als stimulans voor onze prestaties normaal is.

Wat ga je doen?

De junior adviseur Public Affairs houdt zich bezig met het monitoren en analyseren van politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en draagt bij aan de uitvoering van de Public Affairs strategieën voor Den Haag en Brussel. Je ondersteunt bij zowel de voorbereiding als uitvoering van lobbytrajecten en draagt zorg voor de organisatie van evenementen en inkomende en uitgaande werkbezoeken.

Concreet ga je in ieder geval met de volgende zaken aan de slag:

  • Je ondersteunt bij de uitvoering van de Public Affairs strategieën van Den Haag en Brussel.
  • Meewerken aan enkele lobby dossiers d.m.v. opstellen annotaties, stakeholder analyses, position papers en de interne afstemming.
  • Verzorgen van de Public Affairs-updates over actualiteit in Den Haag (om de week) en Brussel (maandelijks).
  • Monitoren en duiden van en participeren in relevante debatten en bijeenkomsten in Den Haag/Brussel.
  • Organiseren van het regionaal lobbyisten netwerk.

Andere voorbeelden van mogelijke activiteiten zijn:

  • Uitzetten van de BNC-fiches in de organisatie (duiding en Beoordeling Nieuwe Commissievoorstellen).
  • Organisatie jaarlijkse Utrechtborrel en andere relatie bijeenkomsten en werkbezoeken.
  • Continueren en beheren van de SIM-monitor (politieke monitoring).

Wat verwachten wij

Je hebt een HBO /Academisch werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde studie politicologie, bestuurskunde, rechten of een andere studie in de richting van het openbaar bestuur. Enige (werk)ervaring met een politieke omgeving en/of lobbywerkzaamheden is een pré. Verder beschik je over een proactieve houding, een ‘getting things done’ mentaliteit en heb je een ‘antenne’ voor trends, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen. Je ben een netwerker en beschikt over overtuigingskracht en een scherpe pen. Met een flexibele werkhouding schakel je makkelijk tussen strategie en uitvoering. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en weerstand. Ook beschik jij over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en ben je stressbestendig.

Wat bieden wij

Werken bij de provincie Utrecht betekent dat je een waardevolle bijdrage levert aan het oplossen van maatschappelijke opgaven. Deze opgaven vragen het bijeenbrengen van veel verschillende disciplines en belangen – vooral buiten, maar ook binnen de organisatie. Als medewerker vorm jij de verbindende schakel. We halen kennis op, delen onze deskundigheid en behalen met elkaar successen. Samen komen we namelijk verder. We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Je krijgt volop de gelegenheid voor eigen initiatief en ruimte om te groeien. Wij vinden een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk. Iedereen krijgt de kans om flexibel en naar eigen vermogen te werken. De organisatie is in ontwikkeling. We maken een professionaliseringsslag en gaan steeds meer opgavegericht werken. Als jij het leuk vindt om het voortouw te nemen en verder mee wilt bouwen aan onze organisatie, garanderen wij jou een boeiende tijd. Naast uitdagend werk en leuke collega’s bieden we jou:

  • een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar voor 32-40 uur per week met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • een salaris van maximaal € 4.241,86 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur p.w. (schaalniveau 10);
  • een Individuele Keuze Budget van 22,37% bovenop je maandelijkse salaris, waarvan je zelf kunt kiezen wanneer het wordt uitgekeerd;
  • 18 vakantiedagen én een ruime ATV-regeling met max. 25,5 extra vrije dagen op basis van een fulltime dienstverband;
  • een goede pensioenopbouw;
  • een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaar;
  • de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen via het cursusaanbod bij de UtrechtAcademie.

Geïnteresseerd in deze vacature?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Zeldenrijk, Teamleider Bestuur, Europa en Interbestuurlijk toezicht, telefoon 06 364 22 476. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Marian Schinkel, adviseur werving & selectie, telefoon 06 408 88 665 of mail [email protected]. Solliciteren Ben je geïnteresseerd? Reageer dan voor 29 november 2021.

We vinden het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om naar vermogen te werken. In het kader van de participatiewet nodigen we daarom juist ook kandidaten met een registratie in het doelgroepenregister van harte uit om naar deze functie te solliciteren.

Termijn verlopen