10 vragen aan

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Ellen Moonen-Ophof,  Public Affairs professional bij PGGM. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Te snel willen gaan en dan te gefocust zijn op het resultaat […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Joeri Redder-Veen, Adviseur public affairs bij de Nederlandse ggz. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Twee dingen. Omdat ik uit het woordvoerderschap het PA-vak in […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Wessel Luken, Adviseur public affairs bij het CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel). 1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Ik heb ooit een werkbezoek georganiseerd met […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Jeroen Bruning, Public affairs and media relations manager bij Vitens. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Dat waren de momenten dat ik e bestuurders op […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Agnieta van der Plaat, Team lead Public Affairs bij de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Als junior consultant hielp […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Rogier Krabbendam, Directeur Public Affairs bij VNO-NCW West. 1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Voor een helder lobbystandpunt is het belangrijk om grip te krijgen […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Manon Stevens, Politiek lobbyist bij De Dierenbescherming. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Ooit, lang geleden, organiseerde ik met mijn voormalig collega’s een lobbylunch met […]

Verder lezen »

In onze vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politieke speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Wouter Kniest, Adviseur Public Affairs bij Zorgverzekeraars Nederland. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Lobby is de kunst van het vooruitkijken: op zoek naar wederzijdse […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Corné Boot, Head of Communications & External Affairs for the Netherlands, Belgium and France bij BP. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Heb je even? […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Hans Huigen, Head of Public & EU Affairs van Royal IHC. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Ik heb heel veel ervaringen als lobbyist in […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Monique Schumans, Director Public Affairs bij TNO. 1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Bij een rivierverruimingsproject in Gelderland heb ik de plotselinge lokale druk […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Paul van den Berg, politiek adviseur bij Cordaid. 1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Me te veel blindgestaard op documenten vanuit het ministerie van […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Huub Sloot. Hij traint en helpt belangenbehartigers van NGO’s bij het bepalen van hun strategie. 1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Het niet voldoende […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Femke de Vries. Femke werkt als belangenbehartiger bij VluchtelingenWerk Nederland.

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Marije Breedveld, senior adviseur humanitaire diplomatie bij het Nederlandse Rode Kruis.  1. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Een lobbyfout zou ik het niet willen noemen, […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Karen van den Einden, Senior adviseur Public Affairs en Positionering bij Natuur & Milieu. 

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Mira Levi, die op dit moment haar PA-werkzaamheden bij Transport en Logistiek Nederland afrondt en begin 2022 senior Public Affairs adviseur bij Gemeente Utrecht wordt.

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan de Manager Public Affairs bij Airbus, Amal Tourabi.

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Strategisch Communicatie en Public Affairs Professional, Wietze Smid. 1. Wat is het grootste lobbysucces dat je in je loopbaan bent tegengekomen? Als ik naar m’n eigen carrière kijk dan ben ik er trots op […]

Verder lezen »

Als teamcoördinator en woordvoerder VNO-NCW en MKB-Nederland, is Edwin het trotst op de échte Hollandse ‘schouders-eronder’ mentaliteit.

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan communicatieadviseur bij de Orde van Advocaten, Eric Trinthamer.

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Bruno Bruins! 1. Wat is het grootste lobbysucces dat je in je loopbaan bent tegengekomen? Da’s een moeilijke! Zoals je weet, ik ben geen lobbyist maar ik heb als bestuurder natuurlijk vaak voor een […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Marcel Gerritsen! Hij geeft de pen door aan Pia Dijkstra, één van de langst zittende woordvoerders zorg in de Tweede Kamer. 1. Wat is het grootste lobbysucces dat je in je loopbaan bent tegengekomen? […]

Verder lezen »

In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Hayke Veldman! Hij geeft de pen door aan Marcel Gerritsen, managing director bij BPRA Public Affairs. 1. Wat is het grootste lobbysucces dat je in je loopbaan bent tegengekomen? Mijn grootste lobbysucces is de […]

Verder lezen »

1. Wat is het grootste lobbysucces dat je in je loopbaan bent tegengekomen? De steunpakketten voor bedrijven c.q. hun werknemers enkele weken na de uitbraak van Covid-19 in Nederland. Het tempo waarin die pakketten werden gerealiseerd nadat VNO-NCW en FNV ze bepleitten, en de omvang van de steun, waren (en zijn) ongekend. 2. Wat zou […]

Verder lezen »