7 september 2021
Janneke Slöetjes per 1 oktober naar Vinted
Vanaf oktober start Janneke Slöetjes als Senior Director Global Public Affairs bij Vinted. Hiervoor werkte zij zes jaar als Director Public Policy EMEA voor Netflix, en tussendoor ruim een jaar als freelancer. Janneke heeft een achtergrond in de advocatuur en interesse in vraagstukken rondom privacy, platforms, media en auteursrecht.
Vinted is een snelgroeiend C2C platform dat ruim 50 miljoen gebruikers kent en de komende jaren sterk wil opschalen. De Europese discussies rondom platformen, shipping en handling en de recycling van kleding en accessoires zijn voor het bedrijf enorm relevant. Janneke over de keuze voor Vinted: ‘ik wilde graag aan de slag voor een snelgroeiend bedrijf, liefst Europees dit keer, en met een duidelijke missie. Dat heeft Vinted allemaal, dus ik zie er naar uit ze samen met mijn team te mogen vertegenwoordigen in Brussel en daarbuiten”.
Meer lezen
Wepublic heeft een MotieMachine gebouwd om het stemgedrag van Tweede Kamerleden te voorspellen. Met een accuraatheid van bijna 80% kan de tool voorspellen of een motie wordt aangenomen of verworpen. Dit kan door kunstmatige intelligentie en de open data van de Tweede Kamer. “Hiermee hebben we de eerste stap gezet in het onderbouwen van ons […]
Verder lezen »In ons vaste rubriek 10-vragen-aan komt een bekend persoon uit het politiek speelveld langs. Dit keer was het de beurt aan Corné Boot, Head of Communications & External Affairs for the Netherlands, Belgium and France bij BP. Wat is de grootste lobbyfout die je hebt gemaakt en wat heb je daarvan geleerd? Heb je even? […]
Verder lezen »